poniedziałek, 4 kwietnia 2016

"Babcia na jabłoni" Mira Lobe


Dawno nie pisałam, ale przeczytałam w tym czasie dużo książek. Postaram się je wszystkie niedługo opisać. Ale będę też zajęta czytaniem nowych.
Miesiąc temu dostałam na prezent od babci książkę "Babcia na jabłoni". Przeczytałam ją od razu w kilka dni, bo bardzo chciałam ją mieć. Fragment tej książki mieliśmy w podręczniku jako czytankę i mi się spodobał.
Książka opowiada o chłopcu, który nie miał ani jednej babci i było mu z tego powodu smutno. Mama Andiego pokazała mu swoją mamę na fotografii, Andi bardzo długo jej się przypatrywał i nawet jak zamknął oczy to wszędzie ją widział. W jego ogródku rosła wielka jabłoń, na której lubił sobie siedzieć. Pewnego dnia siedział na niej i myślał o tym, że chciałby mieć babcię, nagle patrzy, a koło niego siedzi babcia. Andi od razu poznał, że to babcia ze zdjęcia. Siedząc na jabłoni przeżywają z babcią ciekawe i zwariowane przygody, które Andi sobie wyobraża.
Pewnego dnia jak siedział na jabłoni przy ogródku szła jakaś starsza pani. Andi zaprzyjaźnił się z nią i była dla niego tak jakby drugą babcią. Upiekła mu placek ze śliwkami, który Andi wziął do domu, potem jak odnosił jej talerzyk jego mama upiekła coś dla tej pani.
Książka jest pięknie wydana i ma ładne ilustracje.

Pozdrowienia dla mojej Kochanej Babci!!! :)


"Babcia na jabłoni"
autor: Mira Lobe
ilustracje: Mirosław Pokora
Wydawnictwo: Dwie Siostry
Warszawa 2009




4 komentarze: